Befagyott motor? - a hidegindítás

Ugyan még a hóesésre várnunk kell, de a mínuszok heteken belül beköszöntenek. A motor, a kopások 70%-át nem az üzemmeleg állapotban szedik össze. A kihűlt motor beindítása az egyik legrizikósabb pont, ha motorkopásról van szó. Minden autótulajdonos szeretné elérni, hogy az az idő, amíg az autó üzemmeleg állapotba kerül, minél rövidebb legyen.


Mi is megy végbe az autóba, amikor hidegben indítunk?

599644_6825593_1704_2044_55bb728020284634d8b0f0f0119db5c9.jpg
Először, az indítózás fázisában, a csapágyakban vegyes súrlódás lép fel, hiszen normális kenés ekkora sehol nem alakul ki, de a terhelés is alacsony, hiszen még nincs munkaütem. Normális esetbe ez rövid ideig tart.

A következő fázis, amikor a motor feltornázza magát a melegítő járatás fordulatára. Ez általában 1000-2000 között van. Mivel a hidegben az olajnyomás lassan épül fel, így a megfelelő kenés sem alakul ki időben. Ez a fázis a legkártékonyabb a hidegintításkor. Gyakorlat, hogy ilyenkor több gázzal indítanak, hogy a motor gyorsabban „túlessen” a melegítő járatás fázisán. Ez kétélű fegyver, mivel ugyan az idő lerövidül, de sokkal nagyobb terhelést kell elbírnia a forgattyús mechanikának.


Ebből a fázisból lépünk át a harmadik fázisba, a megfelelő olajnyomással üzemelő melegítő járatás fázisába. Ebben a fázisban, főként a benzinem motorok túldúsítanak, a dús benzin pedig felhígítja az olajfilmet a hengerfalon.


Mit tehet?


Érdemes elvégeztetni autóján egy teljes szervizelést a hideg hónapok beállta előtt. A régi olajt érdemesebb leengedni, és kicserélni, hiszen a koszos kenőanyag nem tudja ellátni a motor megfelelő kenését. Válasszon olyan motorolajt, amit arra terveztek, hogy a hideg hónapokban is helytálljanak.


A Castrol Mintaboltban minőséggaranciás termékek közül választhat. Hogy a választást megkönnyítsük, ide kattintva elérheti a motorolaj kalkulátort, amely segít a megfelelő termék kiválasztásában.